Dry Needling

Dry needling:  Een verkeerde beweging, of het langdurig aanhouden van een verkeerde houding kan voor triggerpoints zorgen in uw spieren en gewrichten waardoor deze stijf aanvoelen. Een triggerpoint is een pijnlijke plek in de spier en zorgt voor een uitstralende pijn.  Uiteindelijk zorgt deze pijn/stijfheid voor bewegingsbeperkingen in de gewrichten die daarbij horen.

Voor welke aandoeningen is Dry needling geschikt?

Wat is Dry needling?

Deze behandelmethode is een methode waarbij de fysiotherapeut door middel van een speciale techniek uw spieren aanprikt. Dit zorg er voor dat deze snel en langdurig ontspannen raken, wat zorgt voor een directe pijnvermindering en meer bewegingsvrijheid. Doordat de spanning in de spieren afneemt krijgt de spier zijn normale lengte en kracht terug.

Over het algemeen is deze behandelmethode niet pijnlijk maar dit kan per persoon verschillen. Wanneer het naaldje in de huid word ingebracht, zou u dit niet moeten voelen. Wel kan het zijn dat er een kortdurend krampgevoel optreed wanneer de naald het triggerpoint raakt. Bij dry needling gebruikt een therapeut een ‘droge’ (dry) naald, wat dus inhoud dat er geen vloeistof in de spier gespoten wordt.

Dry needling, Fysio Goes Zuid

Voordat de behandeling plaatsvindt is er een grondige screening en intake. U wordt onderzocht door een fysiotherapeut. Tijdens het onderzoek wordt middels testen en vragenlijsten nagegaan hoe de behandeling eruit komt te zien.