Rugklachten

In het dagelijkse leven zijn er enorm veel bezigheden waar u uw rug voor gebruikt. Vaak zijn dit dingen waar u normaal niet over na zou denken, tenzij u hier door bepaalde klachten in gehinderd wordt. Rugklachten kunnen erg vervelend zijn en kunnen u dus enorm beperken in uw dagelijkse werkzaamheden zoals lopen, fietsen, aankleden, opstaan, boodschappen doen etc.

De meest voorkomende oorzaken van rugklachten komen voort uit het eenzijdig gebruiken van uw rug, het te lang aannemen van een bepaalde houding of zelf het te weinig gebruiken van uw rug. Door de eerder genoemde oorzaken kan de belastbaarheid verminderen waardoor de rug extra kwetsbaar wordt.

De klachten die u ervaart bestaan uit het onvermogen om te bukken, opstaan, lopen en gaan vaak gepaard met pijn lokaal in de rug, maar kunnen ook uitstralen naar de billen en benen.

Door een inventarisatie te maken van de klachten in uw rug en een lichamelijk onderzoek kunnen wij een diagnose stellen en een behandelplan voor u opstellen.

Binnen Fysiotherapie Goes-Zuid is goede voorlichting een van de vaste onderdelen van uw behandeling. Zo krijgt u duidelijk in beeld wat er aan de hand is, waar u rekening mee moet houden en hoe hier mee moet om gaan. Het advies van onze therapeuten kan hier een grote rol in betekenen.

Chronische pijnklachten

Heeft u langer dan 3 maanden aaneengesloten pijnklachten dan spreken we van chronische nek- of lage rugklachten.
Uit onderzoek is gebleken dat u bij chronische pijnklachten geen directe invloed kunt uitoefenen op de pijn. Een bezoek aan de kraker of een massage helpt dus ook niet meer. De verwerking van deze pijn vindt plaats in de hersenen. Hierdoor zal het op een andere manier behandeld moeten worden. Onze fysiotherapeuten vertellen u graag hoe!