Schouderklachten

Schouderklachten kunnen ontstaan door een functie storing in het schoudergebied. Dus wanneer u last heeft van schouderklachten, wil niet altijd zeggen dat er iets kapot is of beschadigd is in het schoudergewricht. Schouderklachten kunt voelen bij bepaalde bewegingen van de arm, of bij het slapen.

Schouderklachten uiten zich op verschillende manieren en kunnen ontstaan door verschillende factoren. De houding van de schouder, het bewegen van de nek, thoracale wervelkolom en het schouderblad hebben allen invloed op het functioneren van het schoudergewricht en het bewegen van de arm.

Overbelasting van schoudermusculatuur is meestal niet een gevolg van het feit dat men te zware arbeid heeft geleverd maar dat de schoudergordel niet optimaal beweegt.

Schouderklachten uiten zich voornamelijk in het feit dat dagelijkse handelingen met de arm niet meer uitgevoerd kunnen worden of pijn klachten veroorzaken. Vaak gaat het gepaard met pijn in rust (slapen).

Wanneer uw klachten blijven aanhouden of niet direct verklaarbaar zijn is het verstandig om hulp in te schakelen. Zeker bij pijn klachten in rust is er vaak sprake van geïrriteerd of ontstoken weefsel welke vrij snel verholpen kunnen worden door de juiste adviezen.

Wij helpen u van uw schouderklachten af

Onze therapeuten helpen u graag met verminderen/verhelpen van uw schouderklachten. Tijdens de eerste afspraak worden uw klachten in kaart gebracht. Vervolgens wordt er gekeken of uw klachten met fysiotherapeutische behandelingen verholpen kunnen worden. Samen met u stelt de fysiotherapeut en persoonlijk behandelplan op die gericht is op uw klachten.