Osteopathie

In uw dagelijkse activiteiten, bij het sporten of het werken kunt u zo nu en dan flink belemmert worden door pijn. Wanneer u een langere periode last hebt van klachten en deze gaan maar niet over, dan is osteopathie een veilige behandel vorm die zich richt op het bewegen van uw lichaam.

Met welke klachten kunt u terecht osteopaat?
Osteopathie helpt bij vele klachten. Denk aan:

• Rugpijn
  • Nekpijn
  • Zwaar gevoel in de benen
  • Menstruatieklachten
  • (zwangerschapsgerelateerde) Bekkenpijn
  • Hoofdpijn en migraine
  • Buikpijn: misselijkheid, maagklachten, darmklachten, obstipatie/diarree
  • Gewrichtsklachten
  • Klachten door een whiplash
  • RSI/CANS-klachten
  • Niet lekker in je vel zitten
  • Chronische voorhoofd- of bijholten ontstekingen
  • Chronische vermoeidheid

Wat is Osteopathie?

Uw lichaam bestaat uit ontelbare zenuwen, een verzameling van spieren, gewrichten en organen. Een ongezondere levensstijl, erfelijke factoren en letsel uit het heden en verleden beïnvloeden uw gezondheid en kan leiden tot lichamelijke klachten.

Om uw behandeling zo effectief mogelijk te laten zijn, zal een osteopaat achter de oorzaak van de klachten moeten komen. Hoe ontstaan de klachten en waarom herstellen de klachten niet vanzelf?  Een osteopaat kan hier alleen achter komen als alle aspecten van het lichaam onderzocht worden, zoals uw lichamelijke gezondheid. Door deze als geheel bij de behandeling te betrekken krijgen niet alleen uw klachten een positieve impuls, maar ook uw algehele gezondheid.

Manueel, Fysio Goes Zuid, Osteopathie

Voordat de behandeling plaatsvindt is er een grondige screening en intake. U wordt onderzocht door onze osteopaat. Tijdens het onderzoek wordt middels testen en vragenlijsten nagegaan hoe de behandeling eruit komt te zien.