Manuele therapie

Merkt u dat u moeite heeft met bewegen door last van uw gewrichten? Dan kan manuele therapie een optie voor u zijn!  Bij manuele therapie worden de gewrichten door de therapeut op een bepaalde manier bewogen waardoor de beweeglijkheid van deze gewrichten worden vergroot.

Voor welke aandoeningen is Manuele therapie geschikt?

• Nek en schouderklachten met uitstraling naar de arm of beide armen
  • Hoofdpijn met uitstraling naar de nek en het slecht kunnen bewegen van de wervelkolom
  • Lage rugklachten met uitstraling naar het been of beide benen
  • Kaakklachten met uitstraling naar de nek
  • Bewegingsklachten, door gewrichten die pijn doen

Wat is Manuele therapie?

Een manueel therapeut zet zich in voor klachten in de wervelkolom en gewrichten. Hiervoor gebruikt hij specifieke technieken die erop gericht zijn, de gewrichten beter te laten functioneren en uw houding en bewegingen te verbeteren. Een manueel therapeut staat vaak bekend om ‘het knakje’ wat mensen horen/voelen tijdens de behandeling. Dit komt doordat de gewrichten tijdens de behandeling sneller worden bewogen dan gebruikelijk. Een behandeling bij de manueel therapeut is direct merkbaar. De gewrichten functioneren beter en u zult merken dat het bewegen  makkelijker gaat.

Manueel, Fysio Goes Zuid, Osteopathie

Tijdens de eerste afspraak zal de therapeut een screening houden, een vraaggesprek en een lichamelijk onderzoek.  Zo zal de therapeut u ondervragen over het ontstaan van de klachten, wanneer deze toenemen of juist afnemen.  Bij het lichamelijke onderzoek beoordeelt de therapeut uw houding en bewegingen en zal uw gewrichten onderzoeken. Op basis hiervan weet hij precies waar de oorzaken van de klachten zitten. De manueeltherapeut bespreekt samen met u de uitkomsten van het onderzoek en de behandelmogelijkheden. Zo weet u direct waar u aan toe bent.