Hand / polsklachten

Fysiotherapie bij handklachten/polsklachten:

Uw handen gebruikt u de hele dag door, van het oppakken van uw theekopje tot het typen van e-mail. Dit gaat allemaal vanzelf zonder dat u hierbij nadenkt. Wanneer u pijn ervaart bij het verrichten van deze handelingen, merkt u hoeveel uw handelingen op een dag te verduren hebben.

Hand en polsklachten kunnen plotseling, maar ook geleidelijk ontstaan. In veel gevallen gaat het om een overbelasting door het veelvuldig en herhaaldelijk uitvoeren van bewegingen met de hand of pols. Tevens kunnen klachten ontstaan door kneuzing of breuk van het polsgewricht of de vingers. Maar ook medische oorzaken als artrose kunnen voor klachten zorgen.

De klachten uiten zich voornamelijk door pijn, zwelling rond of in het pols/handgewricht als u uw pols/hand beweegt en in sommige gevallen zelf als u de pols/hand stilhoudt. De pijn kan gepaard gaan met roodheid, zwelling en/of warmte van het gewricht. De klachten kunnen per persoon verschillen en variëren van licht tot hevig en kunnen in sommige gevallen zelfs voor gevoels- en/of krachtverlies zorgen.

Blijft u klachten ervaren? Wij helpen u graag bij het verminderen/verhelpen van de pijn in uw arm. De eerste afspraak bestaat uit een vraaggesprek en een onderzoek naar de ontstaanswijze van uw klachten. Zodra dit in kaart is gebracht, wordt er een persoonlijk behandelplan opgesteld. De behandelingen zijn gericht op het verbeteren van de arm functie waardoor de pijnklachten vaak verdwijnen.