Algemene Fysiotherapie

Heeft u last van pijnlijke gewrichten of spieren? Kunt u hierdoor lastig bewegen? Heeft u last van uw rug, nek of andere lichamelijke klachten? Dan bent u bij ons aan het goede adres. Fysiotherapie Goes-Zuid helpt u met positief beïnvloeden van het functioneren van het bewegingsapparaat, waardoor bewegen soepeler gaat. Het resultaat van een behandeling kunt u vaak gelijk merken.

Voor welke lichamelijke klachten is algemene Fysiotherapie geschikt?

• Pijn aan de spieren, pezen, banden en gewrichten
  • Lage rugpijn, met uitstraling naar de benen
  • Sportblessures, scheur van een spier, pees of het breken van een gewricht/bot
  • Nek- of schouderpijn met uitstraling naar uw armen
  • Heupklachten, met uitstraling naar de lage rug of naar de benen

Wat is fysiotherapie?

Wanneer u lichamelijke klachten hebt, kan fysiotherapie een mogelijkheid bieden. Fysiotherapie bestaat uit verschillende behandelingen, oefeningen en/of mobiliserende technieken en zijn erop gericht uw lichaam beter te laten functioneren. Het doel is dat het bewegen makkelijker en soepeler te laten verlopen. Na één of meerdere behandelingen zult u merken dat u weer door kunt gaan met uw dagelijkse bezigheden, zonder last te hebben van pijn.  Een fysiotherapeut geeft u advies over uw houding en kan het herstel versnellen door u oefeningen mee te geven.

Onderzoek heeft aangetoond dat fysiotherapie een positief effect heeft op veel klachten aan het lichaam. Deze klachten kunnen ontstaan door een ongeluk, spanningen, overbelasting, veroudering of zelfs tijdens het werk.  Het langdurig aanhouden van een slechte houding of verkeerd bewegen kunnen o.a. een oorzaak zijn voor uw pijnklachten.

Voordat uw behandeling plaatsvindt is er een grondige screening en intake door een van onze therapeuten. Tijdens het onderzoek wordt middels testen en vragenlijsten nagegaan hoe de behandeling in zijn werk zal gaan.